FAQs

Forsendelsespolitik

Ordrer placeret inden kl. 13:00 (GMT+2) bestræber vi os på bliver afsendt samme dag. Ordrer placeret senere, forventes at blive pakket og afsendt den efterfølgende dag. Dette gælder mandag-fredag ekslusiv danske helligdage.

NB: Når en ordre er pakket og blevet afhentet ved Kreafunk, er den i pakkefirmaets varetægt og Kreafunk kan ikke ændre leveringsted, ændre leveringsdato eller styre, hvornår pakken kommer frem.

Du vil modtage en mail fra pakkefirmaet, når din ordre er afhentet af pakkefirmaet. I denne mail er der tracking informationer og du kan se forventet levering af din pakke.

Tjek venligst uønsket mail, hvis du ikke har modtaget denne indenfor 2 hverdage.

Du har mulighed for at vælge din foretrukne leveringsmetode ved check-out. Dine muligheder afhænger af hvilket land det skal sendes til, men vi sender blandt andet med GLS, DHL og Post Nord.

Tjek det track and trace link som er blevet tilsendt. Se også i uønsket mail, hvis du ikke har modtaget det indenfor 2 hverdage. Hvis ikke du har fået tilsendt et link, skriv til info@kreafunk.dk.

Kreafunk kan ikke hjælpe med hvor din pakke er, eller hvor lang tid der går, før pakken ankommer. Af sikkerhedsmæssige grunde kan Kreafunk kan heller ikke se hvilken pakkeboks pakken er afleveret i. Kontakt da fragtfirmaet, som leverer pakken.

GLS Privat: Levering: 1-2 dage*

GLS Pakkeshop: 1-2 dage*

Post Nord Pakkeshop: 1-3 dage*

Post Nord tracked: fra 5-28 dage*

Post Nord untracked: fra 5-28 dage*

*Bemærk, dette gælder fra dagen, hvor ordren bliver afsendt fra Kreafunk.

NB: Ved forsendelser uden for norden, overgår Post Nord pakker til pakkefirmaet i pågældende land. f.eks. dpd.

Det er eget ansvar at afhente pakker. Hvis Kreafunk modtager pakken grundet den ikke er afhentet i pakkeboksen, bliver fragtprisen fratrukket ved eventuel tilbagebetaling.

Hvis kunden stadig ønsker at modtage ordren, skal de selv betale for ny fragt (dette kan aftales med Kreafunk).

Retur og ombytning

Du har altid ret til at fortryde din ordre i op til 30 dage, når du har handlet i Kreafunks webshop.

Returneringsretten tæller fra den dag, du modtager dit produkt. Hvis perioden slutter på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, er perioden forlænget til den efterfølgende arbejdsdag. Det er ikke muligt at annullere din ordre ved at nægte modtagelse eller ikke at afhente produktet.

Der følger en returseddel med din forsendelse (på bagsiden af følgesedlen). Udfyld denne og vedlæg produktet du vil returnere. Send ikke pakker retur uden ordrenummer og navn.

Alle pakker skal sendes retur til vores adresse:

Kreafunk APS, 
Klamsagervej 35 A, st. 
8230 Åbyhøj, Denmark

Obs: send ikke med Dao, da de kun leverer pakker om på tidspunkter, hvor Kreafunk har lukket. 

Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops.

Kontakt gerne info@kreafunk.dk så vi kan undersøge nærmere.

Reklamationer

Hvis dit produkt er købt inden for 2 år, har du mulighed for at få dit produkt byttet til et nyt af samme produkt. 

Købt i butik: Hvis dit produkt er under 2 år gammelt, kontakt butikken, hvor produkt er købt. De skulle gerne kunne tilbyde dig et nyt produkt ved fremvisning af kvitteringen. 

Købt på kreafunk.dk: Send en mail på info@kreafunk.dk hvor du skriver ordrenummeret og en beskrivelse af problemet.

Send en mail til info@kreafunk.dk med følgende oplysninger.

Produkt navn

Hvornår er gaven leveret

Navnet på arbejdspladsen, der har givet gaven

Navnet på det gavefirma, der har leveret gaven

Beskrivelse af problemet

Herefter tages der stilling til om vi skal have produktet ind til reparation, hvorefter vi reparerer eller sender et nyt produkt. Eller om det skal håndteres af gave firmaet, der har leveret gaven. 

Produkt Troubleshooting

Når du skal bruge dine aBEAN, skal du først fjerne plastikken fra bunden af bønnerne, lægge dem tilbage i etuiet og lade dem op til 100% (det kan ses på etuiet).

Når de er fuldt opladet, skal du tage begge bønner ud af etuiet og vente, indtil kun én af dem blinker.

Gå derefter til din Bluetooth-menu på din enhed og opret forbindelse til enten aBEAN L eller aBEAN R. Nu skulle du kunne afspille musik i begge bønner.

Hvis ikke begge bønner lyser, når de er i ladekassen, prøv at trykke dem ned i kassen og justere lidt på dem, indtil begge lyser.

Hvis dette ikke virker, kan det ofte hjælpe at nulstille dem på følgende måde:

Fjern aBEAN fra din Bluetooth-menu (glem enheden).

Tag begge bønner op af etuiet.

Tryk hurtigt fem gange på hver bønne, så de begynder at blinke lilla (tryk enten på begge samtidig eller en ad gangen).

Læg dem tilbage i etuiet og luk låget.


Nu er de nulstillet, og du kan tage dem op igen og oprette forbindelse via Bluetooth.

Nogle gange kræver det et par forsøg, før det lykkes.

Prøv at tilkoble højttaleren andre enheder, for at se om der også er problemer fra andre enheder.

Hvis du har problemer fra andre enheder, skal du nulstille din højttaler.

Før du nulstiller, skal du altid starte med at fjerne højttaleren fra din Bluetooth menu.  

Det er forskelligt hvordan man nulstiller vores højttalere, men det kan findes i manualen (før specifikationer).

Manualerne kan findes på vores hjemmeside under produktet, men her er et udsnit af produkterne:

aBOOM+, aGO mini, aJAZZ+, aLOOMI, aMAJOR 2 og Bell:

Tryk 5 gange på powerknappen.

aBOOM, aGO 2, aGO 2 fabric, aGO Stone, aGROOVE mini, aGROOVE+, aJAZZ Qi, aJAZZ Stone og aLIGHT:

Holde inde på powerknappen i 8 sekunder.

aCAPPELLA, aCOUSTIC og aMAJOR:

Hold en papirclips inde i hullet i bunden af produktet (fjern først silikonen på bunden).

aCUBE:

Hold en papirclips inde i hullet ved USB-udgangen (på bagsiden af produktet). 

aTUNE:

Hold en papirclips inde i hullet på bagsiden af aTUNE (hullet er skjult bagved antennen, hvis den er foldet ned).

aWAKE og Ellie:

Tag stikket ud.

Det kan også hjælpe at lade produkterne løbe tør for strøm og lade i 6-8 timer.

Kontakt support@kreafunk.dk, hvis dette ikke løser dit problem.

Prøv at tilkoble høretelefonerne andre enheder, for at se om der også er problemer fra andre enheder.

Hvis du har problemer fra andre enheder, skal du nulstille dine høretelefoner: Start altid med at fjerne høretelefonerne fra din Bluetooth menu.

aBEAT og aBEAT Qi:

  • Prøv at tilslutte dine hovedtelefoner til andre enheder for at se, om der er problemer med andre enheder.
  • Hvis du har problemer med andre enheder, nulstil dine hovedtelefoner ved at holde + og - knapperne nede i 3 sekunder.

aBEAN:

  • Start med at fjerne aBEAN fra din Bluetooth menu.
  • Tag begge bønner op af etuiet.
  • Tryk 5 gange hurtigt efter hinanden på hver bønne, så de begynder at blinke lilla (tryk enten på dem begge samtidig eller først én og så den anden bagefter).
  • Læg dem herefter ned i kassen igen, luk låget.
  • Nu er de nulstillet og de kan tages op igen og du kan connecte via Bluetooth.

 aPOP:

  • Start med at fjerne aPOP fra din bluetooth menu (glem enhed). 
  • Tag begge bønner op af kassen og herefter ned i kassen igen.
  • Tryk ned på guldknappen i kassen i cirka 5 sekunder.
  • Nu er dine aPOP nulstillet og du kan connecte via Bluetooth.

aSENSE:

  • Når du skal bruge dine aSENSE, skal kun en af de to earbuds blinke. Hvis de begge blinker, kan du prøve og følge denne reset guide:
  • Start med at fjerne aSENSE fra din bluetooth menu (glem enhed). 
  • Derefter skal du slukke begge ear-buds. Det gør du ved at holde fingeren på k’et i 5 sek.
  • Nu tænder du dem igen, ved at holde fingeren på k’et i 3 sek. 
  • Læg nu begge bønner i kassen, og tryk ned på guldknappen i kassen. Hold den nede i 8-10 sek.
  • Luk derefter for låget og åben det igen.
  • Nu burde kun 1 af de to bønner blinke, og du kan parre dine aSENSE.

Kontakt support@kreafunk.dk, hvis dette ikke løser dit
problem.

Start med at lægge den til ladning i 6 timer. Tjek med flere kabler og enheder. Vores powerbanks kan ikke lade computere.

Kontakt support@kreafunk.dk, hvis dette ikke løser dit problem.

Prøv først at genstarte dit produkt og brug forskellige kabler og adaptere til ladning. Hvis det ikke virker, og dit produkt er købt for under to år siden, skal du kontakte den butik, hvor produktet er købt.

Hvis det er købt på kreafunk.dk kan du kontakte support@kreafunk.dk

Prøv forskellige kabler og adaptere, hvis ikke det virker, er batteriet formentlig defekt. Hvis dit produkt er købt for under to år siden, skal du kontakte den butik, hvor produktet er købt.

Hvis det er købt på kreafunk.dk kan du kontakte support@kreafunk.dk

Alle vores trådløse opladere skal være sat til strøm hele tiden.

Tjek om din telefon/enhed
understøtter trådløs opladning.

Tag coveret af din telefon (hvis
du har cover på) og se om den lader.

Tjek med flere kabler, adaptere og enheder.

Nulstil ved at tage stikket ud. F.eks. ved:

aWAKE, Ellie, wiTRAY, aCLEAN, reCHARGE, reCHARGE+ og wiCHARGE 2.

Kontakt support@kreafunk.dk, hvis dette ikke løser dit problem.

Prøv at oplade radioen til 100%
og derefter nulstil ved at holde en papirclips inde i hullet på bagsiden af aTUNE (hullet er skjult bagved antennen, hvis den er foldet ned).

Hvis ikke det virker, er produktet formentlig defekt. Hvis dit produkt er købt for under to år siden, skal du kontakte den butik, hvor produktet er købt.

Hvis det er købt på kreafunk.dk kan du kontakte support@kreafunk.dk

Forslag 1: Bland 20g bagepulver med 15ml vand. Påfør dette produktet og tør efter med en våd klud.

Forslag 2: Påfør kartoffelmel på den del, som er blevet klistret. Fjern derefter med en våd klud.

Har du brug for mere hjælp?

Hvis du har brug for yderligere support, så kan du læse mere undervilkår og betingelser, og ellers send os en mail på support@kreafunk.dk eller giv os et kald på +45 96 99 00 20.